0

Niciun produs în coș.

SUNA ACUM

0722 240 128

Regenerare DPF

REGENERARE

Curatare DPF

Regenerarea / curățarea DPF
Există două tipuri diferite de regenerare DPF care sunt utilizate frecvent. Acestea sunt active și pasive.

Regenerare activă
Sistemul de regenerare activa a filtrului de particule DPF este declansat de senzorii care determina presiunea gazelor arse evacuate sau nivelul de incarcare cu funingine a filtrului. Curatarea se produce prin ajustarea injectiei de carburant in vederea cresterii temperaturii gazelor arse evacuate la o valoare care sa permita arderea funinginii depuse.

In functie de modelul autovehiculului acest tip de regenerare poate fi initializata si de calculatorul motorului la fiecare 400-600km sau in functie de modul de exploatare al masinii (trafic urban) durata ciclului de curatare fiind de cca. 10 minute.

Acest tip de regenerare poate determina o crestere a consumului mai mare decât cel normal.

REGENERARE

Pasiva

Regenerarea pasiva se bazeaza pe ciclurile de condus in afara orasului (in special circulatia pe autostrada) unde temperatura de evacuare este ridicata .In situatia deplasarilor in mediul urban sau pe distante scurte, este posibil ca procesul de regenerare sa nu se finalizeze corespunzator, ceea ce conduce la infundarea filtrului de particule DPF.

Se recomanda ca odata la 2 – 4 saptamani sa se faca un drum mai lung in afara orasului, de circa 80-100 km, la o turatie de peste 2500 rotatii pe minut si cu o viteza constanta de circa 60 km/h, pana martorul corespunzator regenerarii filtrului dispare.

Aceasta regenerare trece neobservata de catre conducatorul autoturismului (fiind denumita si regenerare spontana).

bg-car

Oil Change

team-03

Decarbonising

001

Wheel Alignment

Mecanica

Battery Tuning

Service-uri Autorizate

Radiators

team-02

Battery Tuning

REGENERARE

Fortata

Este un caz mai special care se declanseaza in urma incercarilor de regenerare automata ce nu au reusit  curatarea filtrului de particule, si astfel se poate opta pentru regenerarea fortata a acestuia.

Computerul de injectie ECU poate declansa astfel regenerarea la ralanti, creste sarcina si turatia motorului, iar coeficientul aer – combustibil se micsoreaza, avand astfel un amestec bogat de combustibil.

Regenerarea manuala este destul de periculoasa, se face din tester, filtrul de particule putand lua foc deoarece temperaturile ating cote ridicate iar autovehiculul fiind in stare de repaos nu mai primeste suficient aer si nu se mai raceste corespunzator, riscul de incendiu fiind ridicat deoarece situatia poate degenera si catre piesele imediat urmatoare filtrului de particule.

Pentru a intra in modul de regenerare a filtrului de particule, conditiile ce trebuies indeplinite de motor sunt cele de a atinge o valoare minima a temperaturilor gazelor evacuate, iar turatia motorului trebuie sa aiba o valoare minima pentru un anumit debit de gaze. Cand apare indicatorul de regenerare dpf, este recomandat sa nu se opreasca motorul, iar pentru o regenerare mai rapida se recomanda cresterea turatiei.

Acest proces poate fi început numai de un dealer / mecanic cu instrumentele potrivite și acces la sistemele de gestionare a vehiculelor. Acest proces implică, de obicei, pornirea unui ciclu de curățare DPF în atelierul auto respectiv. Computerul de injectie ECU se asigură că acest ciclu încălzește filtrul DPF la o temperatură extremă, arzând conținutul filtrului. În unele cazuri, computerul de injectie ECU injectează combustibil în procesul de post-ardere pentru a atinge aceste temperaturi. În cele mai multe cazuri, uleiul de motor va trebui schimbat.

In cazul in care nu se regenereaza, vor aparea diferite erori in bord in functie de autovehicul,in acest mod autovehiculul nu mai trage,  exista un amestec bogat de combustibil si astfel, creste consumul avand arderi bogate, automat crescand si emisiile de funingine.