0

Niciun produs în coș.

SUNA ACUM

0722 240 128

Ce este un DPF/FAP/SCR

Ce este un DPF

Filtru de particule

Din 2009, toți producătorii de mașini trebuie să instaleze un filtru de particule de funingine în vehiculele pe bază de motorină pentru a se conforma standardului de emisii Euro 5.
Un filtru de particule diesel (DPF) este un dispozitiv  care captează și stochează funingine și cenușă pentru a reduce emisiile din mașinile diesel.
Aceste filtre de particule montate pe sistemele de evacuare a autovehiculelor diesel sunt acum la fel de frecvente ca si convertoarele catalitice ale autovehiculelor pe benzină.

Ce este un

FAP

FAP este un filtru de particule proiectat și patentat de grupul Citroën-Peugeot, care are un sistem de regenerare ce se caracterizează prin utilizarea unui aditiv, oxid de ceriu.

Arderea funinginii PM10 are loc în mod natural la aproximativ 600-650 ° C, dar gazul de evacuare atinge doar 200 ° C. Este necesar să creșteți temperatura cu o post-injecție de combustibil.Este necesar ceriul pentru a scădea temperatura de aprindere a particulelor de funingine la 450 ° C, accelerând regenerarea și protejând filtrul de un pericol, stresul termic.

Oxidul de ceriu este păstrat într-un rezervor și trebuie reumplut periodic (aproximativ la fiecare 80-120 de mii de km).Acesta facilitează arderea particulelor, dar nu arde împreună cu acesta, dimpotrivă, sedimentează în interiorul filtrului.

Ce este un

SCR

Vehiculele echipate cu sistemul SCR pentru reducerea emisiilor de noxe utilizează AdBlue, un aditiv chimic compus în principal din uree tehnică de înaltă calitate, care este injectat în gazele de eșapament înainte de a ajunge la convertorul catalitic SCR. Este esențial ca ureea utilizată pentru producerea de AdBlue să îndeplinească anumite specificații chimice (uree tehnică) pentru a evita deteriorarea ireversibilă a catalizatorului.

MAI MULTE

Informatii

Fumul nociv de evacuare începe să se acumuleze pe pereții filtrului și crește treptat contrapresiunea din  sistemul de evacuare, reducând performanța și eficiența combustibilului.

Cenușa și oxizii metalici rămân în filtrul de particule diesel. În timp, acestea sigilează porii fini ai filtrului și reduc capacitatea de încărcare. Rezultatul este o contrapresiune de evacuare în continuă creștere. Crește consumul de combustibil, reduce puterea motorului si cresc emisiile.

 

Pentru ca acest sistem sa ramana curat, are loc un proces numit „regenerare”. Acest lucru este atunci când temperatura de evacuare crește la 600 de grade și arde funinginea.

Exista insa multi factori cum ar fi tipul de combustibil utilizat, stilurile de conducere, vârsta vehiculului și tipul de ulei utilizat, care pot împiedica funcționarea corectă a procesului de regenerare. În cele mai multe cazuri, mașina își va pierde performanța și, de obicei, un indicator de avertizare se va aprinde pe tabloul de bord pentru a alerta ca exista o problemă.

Lampa de avertizare DPF afișată pe tabloul de bord indică faptul că filtrul nu funcționează corect sau are nevoie de întreținere / regenerare. Senzorii din interiorul dispozitivului sau ai evacuării monitorizează presiunea și temperatura din spate a sistemului pentru a asigura funcționarea corectă a acestuia. Când valorile citite de la acesti senzori sunt în afara unei limite preprogramate, aceasta va declanșa avertizarea.

Odată activat acest buton de avertizare, ar trebui să declanșeze o regenerare a filtrului sau ar putea indica faptul că dispozitivul este defect și că are nevoie de înlocuire sau reparare.