Fumul nociv de evacuare începe să se acumuleze pe pereții filtrului și crește treptat contrapresiunea din sistemul de evacuare, reducând performanța și eficiența combustibilului.
Cenușa și oxizii metalici rămân în filtrul de particule diesel. În timp, acestea sigilează porii fini ai filtrului și reduc capacitatea de încărcare. Rezultatul este o contrapresiune de evacuare în continuă creștere. Crește consumul de combustibil, reduce puterea motorului si cresc emisiile.
Pentru ca acest sistem sa ramana curat, are loc un proces numit „regenerare”. Acest lucru este atunci când temperatura de evacuare crește la 600 de grade și arde funinginea.
Exista insa multi factori cum ar fi tipul de combustibil utilizat, stilurile de conducere, vârsta vehiculului și tipul de ulei utilizat, care pot împiedica funcționarea corectă a procesului de regenerare. În cele mai multe cazuri, mașina își va pierde performanța și, de obicei, un indicator de avertizare se va aprinde pe tabloul de bord pentru a alerta ca exista o problemă.
Lampa de avertizare DPF afișată pe tabloul de bord indică faptul că filtrul nu funcționează corect sau are nevoie de întreținere / regenerare. Senzorii din interiorul dispozitivului sau ai evacuării monitorizează presiunea și temperatura din spate a sistemului pentru a asigura funcționarea corectă a acestuia. Când valorile citite de la acesti senzori sunt în afara unei limite preprogramate, aceasta va declanșa avertizarea.
Odată activat acest buton de avertizare, ar trebui să declanșeze o regenerare a filtrului sau ar putea indica faptul că dispozitivul este defect și că are nevoie de înlocuire sau reparare.